Ga het gesprek aan met BOOS, Kassa en Radar

Beter even stilzitten als je geschoren wordt toch? Ja, in zekere zin is dat waar. Toch geloof ik meer in ‘in gesprek zijn met’ dan dat er over je wordt gesproken. 

Boos of Radar

Ga je het gesprek aan, dan blijft er nog een kans om een gesprek te sturen. Er valt namelijk best veel te halen. Denk bijvoorbeeld aan programma’s als BOOS of Radar. Mijn mondhoeken gaan frequent omhoog wanneer ik zaken af dien te handelen met zulke programma’s of wanneer ik puur naar hun afleveringen kijk. Niet dat ik het grappig vind, maar meer om de kans die er ontstaat. Zelfs wanneer je bij de grotere merken hoort, gaan er digen mis.

Fix het

De aanpak van programma’s als BOOS, Kassa en Radar vind ik meestal niet onterecht. En de manier van vragen stellen ook niet. Voor merken, directieleden en woordvoerders ontstaat er ook een kans. En van kansen mogen je mondhoeken omhoog gaan, toch? Natuurlijk is het spannend, maar iedereen maakt fouten. Fouten maken geeft je juist de gelegenheid om ze adequaat op te lossen, het te fixen. Wees hierop voorbereid en maak het bespreekbaar in jouw directieoverleg. En train er op, want vroeg of laat ben ook jij aan de beurt.

Vorige
Vorige

Hoe blijf je in charge tijdens een gesprek?

Volgende
Volgende

Welke elementen bevat een goed verhaal?