Stop met je perslijst. Je zit in de spam.

Organisaties blijven maar bezig om persberichten naar perslijsten te schieten. Er komen alleen maar meer tools bij om organisaties te helpen bij het versturen van hun persberichten naar een lijst perscontacten. Mooi toch?

Nee, niet echt. Het heeft namelijk niet zoveel zin om persberichten naar een lijst met perscontacten te sturen. Veel van die berichten, via tools of via email, komen rechtstreeks in de spambox van redacties en journalisten. Zij krijgen namelijk duizenden mails per dag en dat maakt het onmogelijk om er iets mee te doen.

Een sigaar uit eigen doos 

Je zult je nu wel afvragen wat wel werkt. Bellen met journalisten heeft ook niet veel zin; uit onderzoek en de praktijk blijkt namelijk dat geen journalist daar nou echt op zit te wachten. Maar wat werkt dan wel? Uiteindelijk gaat het erom dat je een betrouwbare bron van informatie bent. Als jouw eigen organisatie dat niet is, zoek daar dan een partner voor. Het draait allemaal om de goede relatie en dat je ook daadwerkelijk iets te brengen hebt. Een sigaar uit eigen doos dus.

Casper van Diemen

Vorige
Vorige

Hoe moet je reageren als jouw bedrijf slecht in het nieuws komt?

Volgende
Volgende

Maak een draaiboek pers en crisis voor de klantenservice